French video tutorials and resources for Maptool

Doc requests, organization, and submissions

Moderators: dorpond, trevor, Azhrei

Post Reply
User avatar
booga
Dragon
Posts: 365
Joined: Fri Dec 14, 2007 9:00 am

French video tutorials and resources for Maptool

Post by booga »

I've recently conducted a few Maptool training sessions for GMs in French while recording them, then uploaded them to my Youtube channel (under booga1969). They are about 3hours long and cover all the basics for using Maptool. There is one video for each session, and they all cover the same basics, but differ slightly based on the questions asked by the people attending.

LINK

This link leads to the Jdr-Virtuel community forums, where several frameworks can also be found, as well as how tos, translated Maptool information, etc...

A French translation for this topic :

J'ai récemment conduit quelques séances d'initiation pour Maptool pour les MJ (en français) tout en les enregistrant, puis je les ai placé sur mon canal youtube (sous le nom de booga 1969, on y trouve également des enregistrements de parties). Elles durent 3h environ et couvrent toutes les bases de Maptool pour des MJs. Il y a une vidéo pour chaque session, et couvrent les même basses. Elles diffèrent légérement selon les questions posées par les intervenants sur certains points.

LINK

Ce lien amène au forum de la communauté de JdR en ligne Jdr-Virtuel. On peut y trouver de nombreuses resources pour Maptool, des framework en français pour plusieurs jeux populaires, et des traductions de documentation pour Maptool.

Post Reply

Return to “Documentation Requests/Discussion”